2010. március 24., szerda

sütőtök - szezonvégi kapkodós



mindjárt teljesen vége a sütőtökszezonnak, én meg persze csak most kaptam észbe, h. mennyi sütőtökös dolgot akartam csinálni egész télen, és buta fejjel nem használtam ki időben a lehetőséget, most meg megint várhatok jövő őszig - amit nem szeretnék még elképzelni sem, h. ilyesmire vetemedjek, mert amúgy alig bírtam kivárni, h. végre igazán kitavaszodjon.

pedig pl nagyon ki akartam próbálni ezt a pumpkin spice lattét, meg terveztem még édes narancsos sütőtöklevest is, keksszel levesbetétnek meg tökmagos - zsályás - sütőtökös tésztát meg ájájjájj, mennyi mindent...
ez a mézes - mustáros csirke sütőtökkel mondjuk pont nem egy tervezett dolog volt, pláne, h. a sütőtököt csak a végén dobtam bele, maradékfelhasználási célzattal :)

- kockákra vágott csirkemellet pirítottam olivaolajon, sóztam, borsoztam,
- mikor már jó, megy rá méz, mustár (óvatosan kell a kettőt adagolni, van egy ideális arány, amiben egyik sem nyomja el a másikat, és persze nagyon sok múlik a mustár milyenségén is, nem mindegyik passzol igazán a mézhez)
- megszórtam rozmaringgal, és beleforgattam egy csomó főtt sütőtökkockát (sülttel még jobb lett volna...)

a sok-sok töktől így egytálétel lett belőle egy mozdulattal, külön köret sem kellett már hozzá (legalábbis nekem)
de ha kevesebb a sütőtök mennyisége, és "csak" az íz kiegészítésére szolgál, el tudom képzelni szélesmetélttel is mondjuk. vagy tepsiben sült fokhagymás krumpligerezdekkel. na jó, akár rizzsel is :)

a végére legyen egy kis pumpkinkodós cukizás :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése