2010. február 8., hétfő

variációk egy reggelire


mint tudjuk, mindenki függ valamitől. én személy szerint elég sok dologtól.
többek között pisztáciás puding -, napfény- és avokádófüggő vagyok. hát ez van.
most az utóbbiról lesz szó.

fura dolog ez, van, aki egyáltalán nem érti, mondván, h. nincs is íze/vízíze van, drága is.
az elsőt cáfolnám, a másodikat elismerem, bár ha szemfüles az ember, azért rá lehet bukkanni elfogadható áron is. persze láttam már 500 HUF-ért is, de hát szerencsére semmi sem kötelező.


az tény, h. jól kell összeválogatni mellé az alapanyagokat és fűszereket, h. ne szoruljon háttérbe az íze, és az is tanácstalanná teheti a kezdő felhasználót, h. leginkább csak nyersen fogyasztható (legalábbis úgy érdemes, főzve megkeresedik), max. főtt - sült ételek kiegészítőjeként.


de hát minek is kellene megfőzni - sütni? önmagában tökéletes a színe, illata, textúrája...
és a másik neve alligátorkörte, ez annyira jó :)
(az avokádó név pedig az azték ahuacatl szóból jön, ami herefát jelent, mert a gyümölcsök párosával helyezkednek el a fán :) )
németül hívják Butterfruchtnak meg Butterbirnének is, hát asszem, ez is elég kifejező.


egyik reggel szendvics lett belőle, méghozzá kétféle is.

1. változat: feta sajt, bors, dió, avokádó (pici citromot facsartam rá, h. ne barnuljon be)




2. változat: vaj, parmezánforgácsok, avokádó, friss mentalevelek (szintén kis citrommal)




hát így.


szóval aki egyszer jót akar velem tenni, vegyen nekem egy herefát ajándékba, h. mindig legyen elég alligátorkörtém :)
persze egy pisztáciás pudinggal is boldog vagyok.
a napfényről nem is beszélve. az jönne jól most csak igazán.


2 megjegyzés:

  1. tényleg CSAK akkor szabad megenni, amikor az ember azt hiszi, hogy ennek már vége, tiszta szotty, és egyébként is hogy néz ki - na akkor lesz finom
    mostanra én is megtértem :)

    VálaszTörlés
  2. látod... :)
    igen, igazad van, bár nekem többször volt már olyan is, h. az utolsó utáni pillanatig vártam és tényleg bebarnult - beszötymült már szegény... a londoni példányok persze biztos ügyesebben jelzik, ha beértek ;)

    VálaszTörlés