2010. február 17., szerda

mentás csokitorta

Anyának készült, a szülinapjára.
odavan (eléggé el nem ítélhető módon) a mentáért, a csokiért is, a kettő kombinációjáért is... örültem is, h. kitaláltam, idén ez lesz, slusszpassz, levolt a gond :)
soha nem értettem a funnyogókat a "most akkor döntsd el, h. rágózol-e vagy édességet eszel" és hasonló megjegyzéseikkel, jelezvén, h. mentás dolgokat, pláne édességeket enni fújj, mert az csak fogkrémízű lehet.
hát nem. de persze mindenkinek szíve joga, h. azt gondoljon a mentáról, amit akar.


egyszerű kakaós piskótát sütöttem hozzá. ha jól emlékszem, 4 tojásból, 3-4 ek kakaóval, épp ezért vmivel kevesebb liszttel (csapott evőkanállal mértem),  és 4 ek vízzel szaporítva, h. ne legyen túl sűrű.
én úgy szoktam, h. először felverem a fehérjét, abba keverem egyenként a sárgájákat, aztán a lisztet - cukrot felváltva, kanalanként. így csak egy edényt kell mosogatni :) (meg egy pici küblit, amiben a sárgáják vannak, de az még belefér...)


a krémnél gondolkoztam egy pillanatra a csokipudingon, de mégis inkább tejszínes lett... sztem jó döntés volt. 2 dl tejszínt felvertem, egy kész fixálós alapot kevertem bele (utasítás szerint) meg 2 tábla vízgőz fölött felolvasztott (magas kakaótartalmú) étcsokit. cukrot csak keveset, mert ment bele legalább 3-4 ek mentaszirup is, és nem akartam, h. túl édes legyen. volt egy kis maradék mentalikőr még, szárított mentát is kevertem bele meg frisset is, felvagdosva - hát ennyi.


megtöltöttem, bevontam, mentás csokihullámokkal díszítettem (még Berlinből hoztam), meg zöld marcipángolyókkal - zöldborsó-hatás, h. kicsit mki megkavarodjon.... (egyszer egy egész zellerzöldjét tettem egy tortára, mert tó volt a teteje, kék zselével, gumicukorhalakkal. mindenem az avantgarde :) )


nem panaszkodott senki, h. rossz lenne, még csak azt se mondták, fogkrémízű, blöehh. pedig tettem bele egy kicsit :P (neheeemm, nem is)


L., mikor meghallotta, h. ilyet csináltam, azt mondta, pénteken lesz a szülinapja :) mondtam neki, h. én tavalyról máshogy emlékszem, de azt válaszolta, őt is félrevezették eddig.


azt hiszem, eléggé be lehettem már karcolva a szülinapos ünneplés mián, mert egyetlen éles képet sem sikerült csinálnom szegény tortáról... :)

2 megjegyzés: