2010. február 16., kedd

gnocchi mentás - citromos vajjal


volt kész gnocchim. csinálok én magam is, (erről később), de most vettem. jó óccsó vót.
vmi egyszerűre gondoltam hozzá, viszont nem akartam zsályás vajat. jó, oké, elismerem, h. klasszikus meg minden, tényleg jó is, de ezt a nagy egyeduralmat - elsőbbséget körülötte tésztafronton nem igazán értem azért.

arra gondoltam, h. a zsályát mentára cserélem. a citrom adta magát hozzá, a parmezán, mint klasszikus tésztakellék szintén (a madaras boltban kaptam 2000 Ft/kg áron, hát ugrándoztam örömömben, amúgy nem vetemednék magamtól ilyen úri hóbortokra, csak viszonylag ritkán, egy-egy elvadult pillanatban)



- a gnocchit forró - sós vízben megfőztem (elég neki pár perc), leszűrtem


- vajat forrósítottam, mentaleveleket dobáltam bele, frissen reszelt citromhéjat, kevés citromlevet is raktam hozzá, sóztam, borsoztam, a  végén még szárított menta is ment bele


- beleforgattam a kifőtt gnocchit, kicsit átpirítottam, parmezánforgácsokkal tálaltam




juhéjj!!! :)
igazán vidám, csusztának való ebéd volt azon a szürke, hideg vasárnap délután.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése