2012. július 22., vasárnap

csokis-guaranás-kávés keksz



költözéshez készült, ennek megfelelően kifejezetten erőtadó - energetizáló célzattal.
a guaranával régóta akartam valamit kezdeni. rendeltem netről guaranaport, mert egy ideje ki akartam próbálni. mivel évek óta energiamínuszokkal küzdök, a standard kávé mellett sok mindennel próbálkoztam már, a matétól a gyömbéren át a ginzengig.
a guarana is klasszikus mindenre-jó cucc: a legerősebb természetes formában jelenlevő koffeinforrás, fogyaszt, stimulál, teljesítményt fokoz, de tovább tart a hatása, mint a kávénak, fájdalomcsillapít, jó a másnaposságra, enyhíti a hasmenést, csökkenti a trombózis kialakulásának veszélyét, gyorsítja az anyagcserét, meg amit éppen akarsz. semmi mellékhatása, a bennszülöttek - indiánok évszázadok óta használják stbstb.

én jellemző módon Ozorán találkoztam vele először, ott is ilyen vegán "energy ball"-okba rakták, amiben magok voltak, kókuszreszelék meg hasonlók.
árulják amúgy szirup formában is, testépítőknek van belőle müzliszelet jellegű valami, meg van egy brazil guaranaital is, többféle gyártótól, ami arrafelé kb nemzeti italnak számít.
egyik kedvenc ötletem a hangover chips, thai chili - guarana ízben :)
meg a sellős kávés cégnek is volt egy guaranás-kávés sorozata - szóval cégek használják, mint alapanyag, adalék, de házi felhasználása nem annyira elterjedt. ennek megfelelően recept viszonylag kevés található a neten, azok is jórészt csak turmixok, smoothie-k, meg egy két érdekesség, de azok főleg a kész itallal variálnak, pl. ez a jégkrém meg ez a süti.

én teszem turmixba, joghurtba ilyesmi, de jó lenne más felhasználási módokat is találni.
ami elég nehéz, mert egy barna porról beszélünk, ami a gyönyörű színes gyümölcsturmixokat jobb esetbe simán barnává, rosszabb esetben f*sszínűvé változtatja, és kicsit olyan íze van, mint a fakéregnek :)
ami még a legjobban bejött, h. kakaóba teszem.
de ez persze a költözéshez nem lett volna túl praktikus, így lett ez a keksz a vége.

ezt a receptet vettem alapul, nem is változtattam rajta túl sokat - kivéve, h. kicsit kevesebb csokit tettem bele, mert nem volt itthon 34 dkg :) és tettem bele zabpelyhet is, ha már egyszer erőnlét. na meg a kis barna csodapor volt a plusz.
a cup-hoz egy 2,5 dl-es bögrét használtam.

csokis-guaranás-kávés keksz (kb 40 db)

30 dkg csokichips vagy apróra vágott csoki (nálam sahneherb és magas kakaótartalmú (65 %) vegyesen)
1/2 cup (11 dkg) vaj
1 1/2 cup finomliszt
1/2 cup kakaó
1/2 tk szódabikarbóna
1/4 tk sütőpor
3 tk guaranapor
1 cup zabpehely
1/4 tk só
2 nagy tojás, szobahőmérsékleten
1/2 cup porcukor
1/2 cup barnacukor
2 tk instant kávépor
1 tk vaníliakivonat
1 tk rum (elhagyható)

- előmelegítjük a sütőt kb 160 fokra, kivesszük a tojásokat a hűtőből
- a csoki felét összetördeljük és a vajjal összeolvasztjuk (mikróban/gőz fölött), aztán félretesszük hűlni
- a csoki másik felét apró darabokra vágjuk
- összekeverjük a lisztet, kakaót, szódabikarbónát, sütőport és a sót
- habosra keverjük a tojásokat a cukorral, a rummal, a vaníliával meg a kávéporral
- hozzáadjuk a csokis-vajas keveréket, aztán pedig fokozatosan a liszteset is, ill. a maradék, kis darabokra vágott csokit, alacsony fokozaton géppel egynemű masszává keverjük
- sütőpapírra teáskanálnyi halmokat rakunk, picit lenyomjuk a tetejét, eligazgatjuk (nem fog nagyon szétfolyni, kiterülni, de azért jó, ha van egy kis hely közöttük)
- 12-14 percig sütjük (ha jól emlékszem, az enyémek legalább negyedórát bent voltak)
a recept szerint 24 darab lesz belőle, nekem lett vagy 40 :) lehet, h. csak a teáskanalam volt kisebb... meg mondjuk a zabpehely is hozzáadott a mennyiségéhez azért
mondjuk a klasszikus cookie-állaghoz (kívül ropogós, belül puha) lehet, h. jobbak a nagyobbak - ez mondjuk még napokkal később is ehető volt, pedig nem volt dobozban



1 megjegyzés: