2011. június 8., szerda

spárgaebéd




narancsos, spenótos, juhtúrós. spárgás!
könnyű, izgalmas ízvilág, kellemes kontrasztok, igazi nyárköszöntő élmény, csak úgy zsibong a szájban...
még mindig nagyon szeretem az olyan ételeket, ahol egyszerre van jelen édeskés (narancs, spárga, barnacukor), savanyú (narancs), sós (juhtúró) és csípős, illetve kesernyés (juhtúró, spenót) ízvilág... vhogy újra és újra rámtalálnak az ilyen receptek, és én újra és újra rájuk találok...
flatcatnél láttam,  csak picit változtattam rajta, mert a kecskesajt, hiába imádom, megfizethetetlen árban volt, a juhtúró meg nem.
meg a mennyiségekkel csúsztam el egy kicsit.
nálam így nézett ki:


hozzávalók:


50 dkg (fehér) spárga
kb 30-40 dkg spenót (bruttó, pucolás előtti súly)
1 narancs
10 dkg juhtúró
1 fej főzőhagyma
1 ek barnacukor (kicsit meglódult :) )
só, bors, olivaolaj


először jön a szívós rész, pucolással, vagdosással:


a spárga alsó, fásabb részét lepattintottam (később csináltam belőle egy spárgakrémlevest, mustárral, csípős húslevessel)
a többit rézsútosan nagyjából egyenlő darabokra vágtam, ahol kellett, a külső réteget lehántottam
a spenótot megpucoltam, felcsíkoztam
a hagymát finomra aprítottam


aztán jön a hálás rész, ahol már csak kavarni, rázogatni, szórni, morzsolni kell, ez a jutalom a szöszölésért :)


kevés olivaolajon megpirítottam a hagymát és a spárgát
közben megszórtam a cukorral, rázogattam, pár percig tovább pirítottam
aztán megy rá só, bors, a narancs héja és kifacsart leve
kicsit beforraltam
gyors spárgateszt után jöhet a spenót, mert annak már éppen csak egy-két átforgatás kell
még forrón rámorzsoltam a juhtúrót és rögtön tálaltam




közben meg ilyenek szóltak:





éljen a nyár! :)

1 megjegyzés:

  1. de jó ez a zene, sógorasszony, kár, hogy nincs mindig nyár :)

    VálaszTörlés