2010. december 4., szombat

hal's'krumpli

az első gasztrokulturális közhely, amit márciusban rögtön az első este kipipálhattam, a brit konyha rántott húsa, a a fish'n'chips volt.
Natiékkal ejtettük meg ezt a dolgot Turnpike Lane-ben, egy büfében - hatalmas adag, iszonyú friss minden, chiliszósz... áhhhh
sokkal jobb volt, mint amire számítottam. márminthogy  volt, én meg egyáltalán nem erre számítottam.
még ecetet is tettem rá, h. autentikus legyen, pedig nem szeretem, és nem rontotta el :)


persze biztos nagyon sok múlik a helyen, eleve elég nehéz ránézésre választani, úgy tűnik, a londoniak szerint hatékony marketingstratégia, ha minden második büfés úgy hirdeti magát, h. "the best fish'n'chips in the town" :)
persze a town még belefér, mint földrajzi egység, amíg nem city-t írnak, arcolhatnak felőlem, mindenki úgy hazudik, ahogy jólesik neki :)
bár itt pl biztos nem ettem volna semmi pénzért, kihányja a belét, aki megpróbálja:



na és azért akármennyire hülye angolok, angol hülyék, 2 brit közhely, az eső és a fish'n'chips ilyesfajta összepasszintása is elég bizarr és ijesztő :)






(itt lehet megvenni, potom 50 font, van English breakfest-es változat is :) )

na jó, ez azért mondjuk aranyos:



végülis, mint annyi mindennek, egy lopás az egész kultusznak az alapja, hiszen a krumplisütés módját a franciáktól vették át a britek, a hal-rész eredetije pedig a prescado frito, ami portugál, ill. spanyol zsidóktól származik... de hát kit érdekel ez ma már?


persze, zsíros, nehéz, egy idő után unalmas... éés? :)
tőkehalból, sörös bundában, frissen, forrón, klasszikusan újságpapírba csomagolva*. yeah!


persze mikor nyiffegtem, h. fish'n'chips, Puti csak annyit mondott: "ja, szeretjük a rántott halat" :)


és akkor végül egy szívem csücske... Lehel rajzolta Jamie Oliver magazinjába, a Jamie-be a fish'n'chipsről szóló cikkhez :)



*állítólag ez ad neki egy plusz ízt, biztos az ólom :) bár ilyet még nem láttam élőben, állítólag már csak a nagyon klasszikus helyeken lehet így kapni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése