2010. augusztus 16., hétfő

országalma helyett országszilva, ráadásul kettő

idén baj van ezekkel a nevekkel.

már azt sem tudtam hova tenni, hogy az év fagylaltja a "házias vidámság" fantázianevet kapta, még annak tudatában sem, h. egy fehércsokis alappal készülő, szilvalekvárral, agárdi szilvapálinkával és fehéjjal megdobott fagyiról van szó, és hát ugye ahol feltűnik a pálinka, ott érthető módon a vidámság sem járhat távol... (jó esetben. néha  a vidámság az "őrület", az "agyelhagyás" és hasonló szavakkal helyettesíthető.)

elvileg ennyire vidám:


de azon is megütköztem először egy kicsit, h. miért szilvagombóc tortának hívják az év tortáját, miért nem lehet szilvásgombóc, flancolás vagy figyelmetlenség az ok vagy mi történhetett... aztán kiderült, h. a veresegyházi Sulyán cukrászda alkotásának semmi köze a szilvásgombóchoz, pont ezért a megkülönböztetés :)



így azért már mindjárt más.
elolvastam a receptet, izgalmasan hangzik!
azért még mindig visszarettenek a profi cukrászreceptektől... hogy 0,3 kg tojássárgája meg aranykrém meg kutyafüle... félelmetes :)
még jó, h. meg van adva egy hotline, amit fel lehet hívni kérdés esetén :P
gondolom, a cukrászdáé, kíváncsi vagyok, milyen kérdésekkel zargatták szegényeket :)
pl.
- mondja már meg, kedveském, mikor kell ezt majd megforgatni a prézliben?
- itt szenvedek már másfél órája, hogy lesz az a ... gombóc folyton a közepében?!?
- meg akarom csinálni a vejem szülinapjára, de nem szereti a szilvát - barackkal is jó lehet?

persze nem kóstoltam még egyik versenyző tortát sem, és így igazán igazságtalan ítélkezni, tudom jól, de a látottak/olvasottak alapján én is ezt választottam volna a három közül.
volt még egy túrógombóctorta, ami szintén nagyon jól hangzik, de a megjelenése őszintén szólva közel sem volt olyan impozáns, mint a másik kettőé - a harmadik pedig egy epres - vaníliás - csokis torta, név szerint Széchenyi - epres torta, ami biztos isteni, csak nekem személy szerint kicsit erőltetettnek tűnik a nevezés, hiszen a kiírásban elvileg követelmény, hogy a nevezett torták "jellemzően a magyaros ízvilágot tükrözik, és valamilyen formában az augusztus 20-i ünnephez kapcsolódnak" (forrás itt). ha valaki megmagyarázza nekem, h. ez azonkívül, h. Széchenyinek hívják, miért kifejezetten magyaros karakterű, ill. miért hívják egyáltalán Széchenyinek, akkor elfogadom... de így egyértelmű volt számomra, h. a szilvás lesz a befutó :)

alig várom gusztus 20-át :P

(a házias vidámság foróját a dunatv honlapján találtam, a szilvagombóc tortáról a fotók és a recept részletes leírása itt található.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése