2011. szeptember 17., szombat

epres pizza

ezt még tavaly találtam, itt, a Macikonyhában, de akkor már nem volt eperszezon, így fel kellett venni a Hosszútávú Listára.
tudom, már most sincs eperszezon, de vmikor kénytelen vagyok utolérni magam :)
egy másnapos zombiállapotban készült egy másik pizzával együtt, erről nemsokára bővebben.
eléggé készültem rá, és be is váltotta a hozzáfűzött reményeket... szaftos és ropogós egyszerre, nem túl édes, tehát szerencsére egyáltalán nem péksütiszerű vagy bármi ilyesmi, a bazsalikomtól meg a sok epertől pedig nagyon friss íze van.
és nagyon szép is, ennyire:






nagyjából ugyanúgy készült, ahogy Macinál, csak a tésztájából kihagytam a darált mandulát, mert nem volt otthon. azzal biztos még jobb.
így gyakorlatilag egy teljesen sima pizzatésztát csináltam (liszt, víz, élesztő, só), mikor megkelt, kinyújtottam és megkentem eperszósszal (kb 20 dkg epret 2 zacskó vaníliás cukorral összefőztem, aztán összeturmixoltam). megszórtam darabolt eperrel, mozzarellaszeletekkel, hámozott - felezett mandulával és kevés barnacukorral, kicsit még készen is kelesztettem, aztán nagyon forró sütőben megsütöttem. mikor elkészült, csíkokra vágott bazsalikomot szórtam még rá.
hejj! happy hangover day to all!




Piknik Fesztivál, Esztergom - design: Laki Eszti, fotó: Volker Schubert
 




1 megjegyzés: