2010. június 19., szombat

körtés - márványsajtos kocka


szeretem az édeset a sóssal. egészen olyan dolgokig bezárólag, amit mások már gusztustalannak tartanak, pl. ropi csokival és hasonlók.

a gyümölcs sajttal mondjuk más kategória kicsit, nem bántja annyira  a közízlést, nálam (is) a klasszikus alma - trappistával/karavánnal kezdődött. még gyerekként, vacsorára. mivel nem nagyon, ill. ritkán van lehetőségem extra sajtokat venni (lehetőségem mondjuk lenne, inkább csak pénzem nincs rá), nem is nagyon szálltam el egyelőre a témakörben, de ami késik, nem múlik...

vhogy arra szoktam gondolni, h. nálam ez a "gazdagság" egyik mércéje - annyira szeretnék úgymond jómódú lenni, h. azt a sajtot vehessem meg, amelyiket akarom (ez persze nem 241 éves parmezánkorongokat jelent), és ne kelljen arra gondolnom, h. óóó, háteztneeem, van 900ért edámi is.
(csízió sattömböt azért nem vagyok persze hajlandó. és amikor megtudtam, h. a medve sajtot már elvileg nem is lehet hivatalosan sajtnak nevezni, egy világ omlott össze bennem, persze értem én, az élelmiszertechnológiai definíciókkal nem lehet viccelni.)

nemisbékánál van viszont egy jó kis összeállítás arról, h. milyen sajthoz milyen gyümölcs passzol... szerinte a banán az egyetlen kivétel, ami nem nagyon szereti a sajtot. mondjuk én pl egy időben sokszor csináltam banános melegszendvicset (kenyér - vaj - banánkarikák - sajt - só - bors --> sütő) és nagyon szerettem - na de hát ez is elég szubjektív.

ezzel a körtés - márványsajtos kockával is úgy voltam először, h. minek posztoljam, annyira egyszerű... de tudom, nem lehet így hozzáállni, ez kicsit olyan "de jó a ruhád - óó, tényleg? már ezer éves, turkáltam" - hangulatú dolog :)

kelt tésztát csináltam, tojással, reszelt sajtot - trappistát - is tettem bele vmennyit (nem volt túl sok értelme, nem tett hozzá túl sokat semmilyen szinten...), a tetejére jöttek a körtekockák meg a márványsajt rámorzsolva, só, fehérbors.

érdemes kevésbé érett - nem túl édes körtét választani hozzá, és jól kinyújtani a tésztát, nekem elég vastag lett... a pizzával is szoktam szenvedni néha :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése